Puig hisseleri J.P. Morgan’ın parfüm sektöründeki yavaşlama nedeniyle düşürmesi sonrası %5’ten fazla düştü
Investing.com — Puig Brands hisseleri Perşembe günü %5’ten fazla düştü. J.P. Morgan, İspanyol güzellik şirketini “overweight”ten “underweight”e düşürdü. Buna gerekçe olarak küresel parfüm pazarındaki yavaşlamadan kaynaklanan risklerin artması ve daha zayıf kazanç görünümü gösterildi.
Aracı kurum, Puig için fiyat hedefini 25 avrodan 12,50 avroya indirdi. Şirketin, pandemi sonrası parfüm “süper döngüsü” zayıflarken ve pazar büyümesi normalleşirken kazanç baskısıyla karşı karşıya olduğunu belirtti.
J.P. Morgan, Perşembe tarihli notunda Puig’in Avrupa’daki güzellik şirketleri arasında en savunmasız konumda olduğunu ifade etti. Bunun nedeni şirketin gelirinin yaklaşık %72’sini ve 2025 mali yılı EBIT’inin %86’sını oluşturan parfümlere olan yüksek bağımlılığı.
Aracı kurum, 2026 mali yılı için düzeltilmiş hisse başına kazanç tahminini %12 oranında düşürdü. Buna gerekçe olarak parfümlerin öncülük ettiği daha yavaş üst düzey performans ile operasyonel kaldıraç kaybı ve tarifelerin etkileri gösterildi.
J.P. Morgan artık Puig’in benzer bazda satış büyümesinin 2025’teki %5,7’den 2026’da %1,4’e yavaşlamasını bekliyor. Düzeltilmiş EBIT marjının ise %15,4’ten %14,6’ya düşmesi öngörülüyor.
Analistler, 2025’in ilk yarısında %8,6’ya ulaşan Puig’in parfüm büyümesinin ikinci yarıda %1,7’ye yavaşlamasının ve gelecek yıl %0,5 ile hafif negatife dönmesinin beklendiğini belirtti.
J.P. Morgan analistleri, tüketici yorgunluğu, artan rekabet ve tarifelerle ilgili fiyat etkilerinin sonuçları olumsuz etkileyebileceğini söyledi. Özellikle talebin zayıfladığı Batı Avrupa’da bu durum görülebilir.
Puig, Charlotte Tilbury gibi markalar aracılığıyla makyaj ve cilt bakımı alanlarına genişlese de J.P. Morgan, bu bölümlerin yakın vadede parfümlerdeki düşüşü dengelemesinin pek olası olmadığını belirtti.
Analistler şöyle dedi: “Şirket uzun vadede Güzellik pazarından daha hızlı büyümesi beklense de – parfümlerdeki tarihsel pazar payı kazanımları ve cilt bakımı ile makyajdaki boşluklar bunu gösteriyor – yavaşlayan parfüm pazarı ve makyajda yıkıcı markalardan artan rekabet ortamında mevcut büyüme hedeflerinin pazar tarafından sorgulanacağını düşünüyoruz.”
J.P. Morgan verilerine göre, bu yıl zaten değer kaybeden Puig’in hisseleri, not düşürülmeden önce yaklaşık 14,29 avrodan işlem görüyordu.
12,50 avroluk yeni hedef, hisseyi tahmini 2026 kazançlarının 13 katına değerliyor. Bu, Avrupalı ev ve kişisel bakım rakiplerine göre %10 indirim anlamına geliyor.
JPMorgan, küresel parfüm talebinin 2026 mali yılında %1-2’ye yavaşlayacağını tahmin ediyor. Bu da not düşürmeye yol açtı.
Aracı kurum, çift haneli kazançların yaşandığı birkaç yılın ardından normalleşmenin, sektörü iki ila üç yıl boyunca ortalamanın altında büyümeyle karşı karşıya bırakabileceğini belirtti.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.
