Musk’tan Twitter çalışanlarına ültimatom
Elon Musk’ın, Twitter’ı 44 milyar dolar karşılığında satın almasının ve şirketin CEO’su olmasının akabinde platforma getirdiği birinci yenilik, mavi tik’in ayda 8 dolara satılacak olan Blue aboneliğine dahil edilmesiydi. Fakat çok sayıda sahte hesabın marka ve kişileri taklit etmeye başlamasının ardından bu değişiklik, 29 Kasım’a kadar askıya alındı.
Mavi tik’li aboneliğin askıya alınmasının akabinde şirketin çalışanları Musk’tan “Twitter’ın önümüzdeki döneminde uzun süre boyunca yüksek tempoda çalışılması gerekecek. Sadece olağanüstü performans geçer not alacak. Yeni Twitter’ın parçası olmak istediğinize eminseniz, aşağıdaki linkte ‘evet’e tıklayın” tabirini içeren bir e-posta aldı. Aksi tarafta karar verenlere ise üç ay boyunca tazminat ödeneceği bildirildi.
Çalışanlarının yarısı işten çıkarılan ve uzaktan çalışanlara ofiste çalışma mecburiliği getirilen şirkette, bu e-postanın daha fazla karmaşaya yol açacağı düşünülüyor.
Yeni abonelik modeli reklam gelirini baltalıyor
Twitter’ın karşılaştığı öbür bir sorun ise, Blue aboneliği sahiplerinin birçoklarının Twitter’da daha fazla vakit geçiren kullanıcılar olması. Blue aboneliğinin özelliklerinden biri, kullanıcının daha az reklam görmesi, bu da platformda daha uzun vakit geçiren kullanıcılara daha az reklam gösterileceği manasına geliyor. Lakin bir kullanıcı platformda ne kadar uzun vakit geçirirse, platforma o kadar daha fazla reklam geliri sağlıyor. Hesaplamalara nazaran, Twitter’da en çok vakit geçiren kullanıcıların sağladığı reklam gelirini karşılamak için, abonelik fiyatının 8 yerine 44 dolar olması gerekiyor.
Platformu günlük olarak yaklaşık 250 milyon kişi kullanmasına karşın, yalnızca 150 bin kişinin Blue abonesi olduğu bildiriliyor. Bu sayı, yıllık 14.4 milyon dolar gelir sağlarken, şirketin yaklaşık 1 milyar dolar borcu olduğu iddia ediliyor. Şirketin yeni bir gelir kaynağı bulması gerektiği tabir ediliyor.
Birçok şirket Twitter’da reklam vermeyi durdurdu
Musk’ın şirketi satın alması ve CEO olmasının akabinde, birçok şirketin platformda reklam vermeyi durdurduğu bildiriliyor. İlaç şirketi Eli Lilly’yi taklit eden bir hesap nedeniyle, şirketin platformda reklam vermeyi durdurmasının, platformu milyonlarca dolar kayba uğrattığı düşünülüyor. General Motors, Volkswagen ve General Mills üzere öbür şirketlerin de platformda reklam vermeyi durdurduğu belirtiliyor.